Dag 18 Montagnana - Ferrara

28 mei 2015 - Ferrara, Italië

Alweer dag 18 wat gaat het snel. Even terug naar gisteravond, we hebben toch nog iets kunnen eten, na ongeveer 1,5 uur was het droog en konden we alsnog naar het stadje. Vanochtend konden we pas om 8:00 uur ontbijten, de eigenaar Matheo maakte zelf het ontbijt, en doordat we tijdens het eten met hem aan de praat kwamen zijn we ten eerste vergeten foto's van het ontbijt te maken, en gingen we later dan gewoonlijk weg. Ik voelde al meteen dat het voor mij een zware dag zou worden. Mijn benen voelde zwaar aan en er stond meer wind dan anders. En dan de gedachten dat we vandaag 79 km moesten fietsen maakte het extra zwaar. Het was of we vandaag in Nederland reden, alles vlak, tussen de landerijen. Wat het ook zwaar maakte waren de verschrikkelijke slechte wegen. Om 15:00 uur arriveerde we in Ferrara, waar we moesten wachten op de sleutel. Ditmaal hebben we appartement op de eerste verdieping midden in de stad. Enigste nadeel Johan moest even de fietsen de trap op sjouwen. Na te hebben gedoucht zijn we de stad ingegaan waar we heerlijk hebben gegeten. Toen we klaar waren hoorden we ineens allemaal trompetten  en trommels, blijkt het vanavond het voorstellen van de deelnemers van de palio dit weekend. Het ging er zeer heftig aan toe. Een hoop fanatiek geschreeuw en gezang tegen elkaar. Leuk om dat mee te maken. Morgen fietsen we richting de adriatische zee, waar we dan zaterdag een rustdag zullen nemen.

Foto's volgen morgen de Internet verbinding is zo traag dat ik ze niet kan downloaden.

1. Pierre & Dorothe:
    29 mei 2015
    hallo J&M fijn om te vernemen dat er twee rustdagen aankomen, zeer verdiend denk ik. Heel fijn weekend en knuffels van Dorthe en Pierre 29.5.2015-15.11 uur
  2. Gwenny:
    29 mei 2015
    Hallo, ik ben de dochter van jan. Jan heeft frans ontmoet in verona en ze fietsen regelmatig met elkaar samen. Ze zitten nu in de buurt van bologna. Goede reis verder! Groeten gwenny