Dag 28 Otricoli - Borge Pineto

7 juni 2015 - Sacrofano, Italië

Vanochtend voor de 1 na laatste keer onze tassen inpakken, ontbijten, afrekenen en alle spullen op de fiets. Toen we uit het hotel kwamen, waren alle inwoners de straat aan het versieren met een bloementapijt. Ieder stukje weer een andere versiering. We hebben er vol bewondering naar staan kijken. Aan het eind stond een altaar, waar de priester in processie met een monstrans langs het bloementapijt naar toe loopt. Dat hebben we helaas niet gezien. Later in een dorpje waar we onze eerste stop hadden, was het precies zo. Wat een mooie traditie. De dag stond voor ons in het teken van de laatste klimmetjes. Ik heb het geweten, Godsamme wat was het zwaar. Het was ook zwaar door de warmte 33 Gr. , het zweet droop van ons af. Maar ik heb ze allemaal weer beklommen met de absolute hulp van Johan. Hij remt me toch iedere keer weer op tijd af om te eten en te drinken. We zijn een goed stel samen. Na 54 km op de teller moesten we bij ons B&B zijn. We zagen het op een bordje aangegeven, dus wij een zeer steile weg naar beneden. Maar alles wat we zagen geen B&B. Na vragen van Johan bleek dat waar we naar beneden waren gegaan de ingang was. Balen, wij moesten weer omhoog, maar dit was helaas fietsend niet te doen, zelfs Johan moest lopen. Ik kwam bijna niet eens lopend boven zo steil was het. We zitten nu heerlijk op het balkon met een kopje thee en cake. Op dit moment begint het heel hard te waaien en te onweren, dus wie weet wat er nog naar beneden komt, het koelt in ieder geval wel af. Wat morgen betreft nog 30 km naar het St.Pietersplein als ik er nu al aan denk krijg ik kippenvel, we gaan het morgen ervaren wat er met ons gebeurt.

1. Monique:
    7 juni 2015
    Dus het eind is in zicht. Geniet morgen van jullie laatste ritje. Succes van Yvonne en Monique.
  2. Paul en Christien:
    7 juni 2015
    Nu de kers op appelmoes nog: het St Pietersplein oprijden, ik kan me voorstellen dat je dat met gemengde gevoelens gaat beleven. Sportvrouwen mogen, net als sportmannen best een traantje wegpinken hoor als ze bereikt hebben waar ze zo lang naar hebben uit gezien. Een hele mooie dag gewenst morgen !!!
  3. Marjon:
    7 juni 2015
    Dus de tocht bijna vol bracht ! Wat een prestatie hebben jullie samen geleverd! Geniet van de laatste rit! Groeten van Koos en mij
  4. Henriette en Julie:
    7 juni 2015
    Jullie zijn er bijna! Wat een prestatie! Wat een overwinning! Door de mooie reisverslagen en foto's kregen we een goed beeld van, hoe jullie de reis beleefden, en konden we in gedachten met jullie meefietsen. Morgen zullen we extra aan jullie denken, als jullie het Sint-Pietersplein in Rome op fietsen.

Jullie hebben het zo goed gedaan. Jullie hebben het zo snel gedaan. Jullie hebben het zo samen gedaan. Wij zijn supertrots op jullie. Heel veel plezier morgen als jullie 'jullie bestemming' bereiken.

Liefs, Henriette en Julie
  5. Dick en Annalies:
    7 juni 2015
    Geweldig dat het je gaat lukken. We zullen morgen extra aan je denken want inderdaad de kers moet nog op de taart
    Kanjers!!!!!
  6. Pierre en Dorothé:
    7 juni 2015
    Geweldig. Wij krijgen er ook kippenvel van.
    Al die mooie momenten op jullie reis, zoals met de bloemen, maar ook al die zware steile wegen. Samen overwinnen jullie alles. Op naar het st Pietersplein.
    Liefs Pierre en Dorothé
  7. Miriam:
    7 juni 2015
    Hey Johan en Marjon, wat een prachtige foto's. Prachtig hè die viering van Sacramentsdag. Blijft mooi die oude katholieke rituelen.
    We leven met jullie mee morgen. Wat zullen jullie je geweldig voelen als jullie het St. Pietersplein op fietsen..... Het ontroert me al als ik er aan denk... Laat het maar allemaal gebeuren! je hebt het maar mooi gefikst!
    Groetjes en een hele mooie laatste etappe morgen! Geniet ervan.
    Jan & Mir
  8. Menno Loeffen:
    8 juni 2015
    We hebben meegeleefd met de reis. En krijgen er positieve energie van. Groeten.