Dag 17 Verona - Montagnana

27 mei 2015 - Montagnana, Italië

Vandaag staat er een korte etappe op de planning, daarom besluiten we wat later op te staan. Het is mooi weer, het zonnetje schijnt en er staat weer een heerlijk ontbijt op ons te wachten. Na te hebben ontbeten checken we uit en vervolgen onze weg dwars Door Verona. Na ongeveer 15 minuten zijn we uit de drukte en komen op hele rustige fietspaden terecht. Door bos en  heel veel leuke dorpjes. Omdat de route maar zo kort is besluiten we om iets eerder onze gebruikelijke stop te doen, jullie raden het al, thee en cappuccino ditmaal zonder gebak, omdat we tussen middag warm willen eten, anders zijn we wel heel snel op de plaats van bestemming. Na 48 km vinden een plaatselijk restaurant waar ze geen kaart hebben, maar je kan kiezen uit een salade, lange of korte pasta met 2 soorten saus of iets van vlees.  We besluiten om voor de pasta te gaan. Na hier ongeveer een uur te hebben gezeten vervolgen we onze weg. Om 14:15 uur arriveren we na 65 km op de teller in Mantagnana. Helaas kunnen we ons nieuwe verblijf niet zo makkelijk vinden omdat na blijkt, later de straatnamen verandert zijn. Na ons te hebben opgefrist en de dagelijkse was te hebben gedaan gaan we naar het stadje. Het is een ommuurde stad met als specialiteit rauwe ham. Na wat te hebben rondgewandeld besluiten we om een lekkere schaal met rauwe ham, salami en verschillende soorten kaas te nemen, heerlijk!!!! De bedoeling is om daarna nog wat te gaan lopen voordat we avond gaan eten. Maar het wordt ineens zo donker en het begint te onweren dat we besluiten om terug te lopen. Terwijl ik dit schrijf komt het met bakken uit de lucht, maar hopen dat het zo nog opklaart anders moeten we het met de spullen doen die we hier hebben. Wel goed voor de lijn. We gaan het zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke en jos:
    27 mei 2015
    Hallo marjon en johan dit is een stukje van mam zit nu bij anneke en jos ik heb heerlijk gegeten met mij gaat alles goed heb net jullie fotos gezien zit er heel leuk uit zo te zien genieten jullie wel ik vind het een knappe prestatie doe het jullie niet na geniet er nog van heel veel groetjes en een dikke knuffel van mij mam xxxxx
  2. Henriette en Julie:
    28 mei 2015
    Jullie gaan gestaag door, Rome komt eraan. Fijn dat jullie meer tijd krijgen om ook wat te relaxen. Veel succes en plezier voor de volgende etappes.
  3. Ilma:
    28 mei 2015
    Hoi Marjon en Johan wat gaat het snel zeg. Heerlijk dat jullie nu ook wat minder kilometers hoeven te maken en gelukkig wat beter weer. Jullie zullen vast prachtige omgevingen hebben gezien. Maar geniet ook lekker van alle Italiaanse plaatsjes. Lekker al die pasta's daar, beter dan de Hollandse pot. Nog veel fietsplezier en geniet ze !