Dag 29 Borgo Pineto - ROME

8 juni 2015 - Roma, Italië

Vandaag dan voor de laatste keer. Eerst een eigen ontbijt maken, dit was anders dan de voorgaande keren. Ik kreeg eerst thee op bed, daarna broodjes warm maken en brood roosteren. De koelkast was gevuld met kaas en vleeswaren. Alles was zeer goed geregeld. Om 9:30 uur stapte we op de fiets voor onze laatste etappe. Het viel mij de hele weg erg zwaar, ik heb de hele weg een brok in mijn keel gehad. Het was een korte etappe van 30 km. In het begin heel druk, daarna op een fietspad langs de Tiber, hier was het gelukkig rustig. Halverwege het fietspad komen we Frans tegen die alweer op de terugweg is van de St.Pieter. Hij moet terug naar de camping die buiten Rome ligt. Wij vervolgen onze weg. Volgens de omschrijving is het nu 1 rechte weg naar het St.Pietersplein. Ongeveer 5 minuten voor we arriveren lopen de tranen al over mijn wangen. Eenmaal op het plein valt er van alles van me af en houdt ik het echt niet meer droog. Wat een mooie ervaring is dit. Ze nemen dit nooit meer van ons af. We ontmoeten nog een gezin die vanaf morgen de omgekeerde route gaan doen. Zij hebben een foto van ons samen gemaakt. We hebben nog wat rondgelopen en zijn toen gaan lunchen. Op het moment dat ik dit schrijf zitten we op een terrasje te wachten op de sleutel van ons appartement waar de volgende 4 dagen verblijven. Dit is het einde van ons reisverslag. We willen iedereen die met ons heeft meegeleefd heel hartelijk danken.
We hebben veel aan jullie ondersteuning gehad. Ook dat zullen we nooit vergeten. Heel veel liefs van ons uit een zonnig Rome. We hopen jullie snel weer te zien of te horen in Nederland.

ps. appartement is prachtig hier gaan we het wel 4 dagen uithouden.

1. Pierre & Dorothe:
    8 juni 2015
    Geweldig, geweldig. God zal jullie extra belonen zeker met de Sint Pieter op de achtergrond. Zeker de moeite waard om even binnen te lopen. Fijn dat er gedurende de reis zich geen ongelukken hebben voorgedaan. Geniet zeker nog even van de dagen daar en maak alles wel bewust mee. Als er iets is kom ik jullie halen, zeg het maar. Tot gauw weer in Nederland. Wij houden van jullie. Dorothe en Pierre. 8.6.2015 - 16.36 uur.
  2. Mike:
    8 juni 2015
    Helemaal top dat jullie het hebben gehaald vooral Marjon klasse dit is echt een prestatie van de bovenste plank.
    Geniet maar lekker van nog een paar dagen in Rome.
    Ik zie je snel weer maar ga eerst zelf nog ff naar Griekenland niet op de fiets hoor, vanuit een redelijk zonnig Nederland nogmaals gefeliciteerd namens al je collega"s
  3. Esther:
    8 juni 2015
    CHAPEAU.......dit doe ik jullie niet na. Geniet lekker na van jullie ervaringen en NU van een paar rustige dagen die jullie samen verdienen.
  4. Paul en Christien:
    8 juni 2015
    Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, wat een top-sport vrouw en man zijn jullie !!
    Ook mooi om ( niet al te vaak) in alle geuren en kleuren aan de kleinkinderen te vertellen (haha).
    Nog 4 heel mooie dagen in Rome gewenst !!
  5. Miriam:
    Lieve Marjon & Johan,
    Alles heb ik net al gezegd op de app ;) Maar ook op deze plek van harte proficiat met deze bijzondere prestatie. Wat je zegt... dit neemt niemand jullie meer af... en kunnen jullie samen mooi op terugkijken. Een ervaring voor het leven en waarin jullie nogmaals hebben laten zien een goed team te zijn. Marjon, je bent helemaal terug!!!
    We hebben genoten van jullie verhalen, foto's en meegeleefd. Nu relaxen daar in Rome, een kaarsje aansteken voor deze voltooiing van de tocht die jullie gelukkig veilig en in goede gezondheid hebben afgelegd. Genieten de komende dagen en afschakelen... die fietsen zullen jullie nog gaan missen.... Tot volgende week ergens!
    Groetjes van Jan & Mir
  6. Henriette en Julie:
    8 juni 2015
    Lieve Marjon en Johan, van harte gefeliciteerd met deze SUPERprestatie! We zijn heel blij voor jullie. Fijn, dat jullie heelhuids de tocht hebben kunnen volbrengen.

Geniet van je welverdiende 4 dagen in het zonnige Rome en tot zondag!
  7. Saskia en Leon:
    8 juni 2015
    Lieve Marjon en Johan. Gefeliciteerd dat jullie als super team Rome hebben gehaald. Wij moeten nu de prachtige dagverslagen missen. Ben namelijk benieuwd of je de komende dagen Frans nog tegen het lijf loopt. :). Geniet van de komende 4 dagen. Vooral dat je niet meer op het zadel hoeft te zitten. Tenminste hoop dat jullie geen afkickverschijnselen hebben. Liefs van Leon en Saskia
    Tot zondag. Saskia
  8. Annie Loeffen:
    Lieve kinderen
    Ik ben super trots op jullie
    En aan al de lof worden die jullie krijgen, heb ik niets meer toe te voegen
    Ik hou heel veel van jullie
    Geniet van Rome laat hier voor ons ook maar een kaarsje branden
    Dikke kus ma
  9. Saskia en Leon:
    8 juni 2015
    Ik geniet van jullie verhalen, en denk terug aan mijn eigen fietsvakantie vroeger, samen met Ria Litjens, Annie van tante Rika, en nog een nicht van Oom Jo.Ik mocht maar een week. Ik moest eerder terug zijn dan de anderen om in de winkel te werken.
    Fietste ik helemaal van Hardewijk naar Winssen ( alleen) .
    Ik was zo bruin dat Opa zei : heb ik daar vakantiegeld voor gegeven? Wij kwamen geen Frans tegen. Maar we kwamen wel priester die met zijn nicht aan het fietsen was. Hij vroeg of zijn nicht met ons mee mocht. We sliepen in het hooi en daar hebben we.........luizen opgelopen. Mijn tas had ik verloren met 60 gulden erin en omdat mijn adres erin zat belde de eerlijke vindster naar Opa. Op de terug heb ik bij die mensen de tas weer opgehaald.
    Ik vind het geweldig dat jullie deze reis samen hebben gemaakt en alle tegenslagen samen hebben overwonnen.
    Ga maar gerust naar de paus want hij is heel gewoon. Deze paus is altijd tussen de mensen. Misschien lunchen jullie morgen wel met hem. Doe hem dan de groeten van zuster Mirjam. Heel veel liefs tante Rie ( peettante Johan) XX
  10. Dick en Annalies:
    8 juni 2015
    Helemaal top van jou van jullie beiden.
    geniet nu en het komt jullie toe
  11. Karin:
    8 juni 2015
    Wat geweldig dat jullie er zijn! We hebben genoten van de dagelijkse verslagen en vinden het een waanzinnige prestatie. Geniet nu van die mooie stad, Bella Roma!!! Liefs van Karin
  12. Danielle:
    8 juni 2015
    Hoi Marjon en Johan, geweldig, wat een prestatie! Van harte gefeliciteerd. Inderdaad dit pakken ze nooit meer van je af! En nu nog even genieten dus. Liefs Danielle
  13. Gemma:
    9 juni 2015
    Ik geniet van je verslagen Marjon. Elke keer dat ik gefietst had, vaak op en neer naar Nijmegen dacht ik eraan dat jullie daar fietsten. En niet een uurtje, maar een hele werkdag. Bergen beklimmen. En dat zoveel dagen achter elkaar. Als een team. Wat gaaf. Tot gauw. liefs, Gemma
  14. Anneke en jos:
    10 juni 2015
    He johan en marjon jullie hebben de klus geklaard ongelooflijk een supuer prestatie geniet van de laatste dagen en tot snel xxxxxxx
    nu nog effe een stukje van ma

Hallo marjon en johan ik ben nu bij anneke en jos lekker gegeten lasagne ha ha we nemen vast een gebakje op jullie top prestatie de vlag gaat uit ben blij als jullie weer terug zijn heb jullie gemist tot snel xxxx mam
  15. Ilone:
    13 juni 2015
    Wat een super prestatie !!!! Petje af ! Ik kan me die tranen wel voorstellen . Tot snel . Gr. Ilone