Dag 16 Rovereto - Verona

26 mei 2015 - Verona, Italië

Een beetje later dan normaal, maar hier dan toch een verhaaltje. Zoals iedere ochtend ontbijt. Het is iedere ochtend weer een verrassing wat we krijgen. De ene keer zijn het alleen broodjes met beleg, maar zoals vanochtend was het weer een uitgebreidere variant, zoete broodjes cake en allerlei lekkernijen.  We vertrekken vanochtend weer vroeg want we willen op tijd in Verona zijn, zodat we nog wat kunnen zien in de stad. Gisteravond hebben we via booking.com een hotel geboekt zodat we niet hoeven te zoeken. De Dag begint druilerig, tijdens het ontbijt regent het, maar het is niet koud. De regenjassen achter op de fiets, deze hebben we gelukkig niet nodig gehad. De etappe begint vlak, ook vandaag blijven we rechts en links van de Adige rijden. Na ongeveer 50 km komt er nog een venijnige klim met een 10% helling.  Ik heb de hele dag al zware benen en zag er erg tegenop. Ik heb het helaas ook niet gehaald, Johan vond het ook zwaar maar heeft het wel fietsend af kunnen leggen, terwijl ik een stukje heb moeten lopen. Boven aangekomen trakteren we ons zelf op een thee en cappuccino en zelf meegenomen cake.  Nu komt er nog een laatste krachtsinspanning van 8%, deze haal ik gelukkig wel, om daarna  de alpen achter ons te laten. Nu is het vlak tot aan Verona. We arriveren na 77 km om 14:00 uur bij het hotel, waar we heerlijk hebben gedoucht en de was gedaan, om vervolgens de stad in te gaan. Daar hebben we ons heerlijk laten verwennen. Morgen een korte etappe naar Montagnana.

1. Danielle:
    26 mei 2015
    Ik vind het toch wel heel erg geweldig wat jullie doen!
    Krijg al moeie pootjes bij de gedachte... ;-)
    Veel plezier in Italie!!
  2. Pierre & Dorothe:
    27 mei 2015
    hallo doorzetters, met telkens een mooie omgeving maakt de tocht toch weer lichter alhoewel hij zeer zwaar is. voor af en toe een stukje lopen vanwege het stijgings percentage is niet erg. vertelde aan Dorothe gisteren; moeten wij ook eens doen maar daar kwam geen duidelijk antwoord op. Blijf doorgaan Johan en Marion. Goed bezig. Dorothe en Pierre 27.5.2015-09.08 uur.
  3. Paul en Christien:
    27 mei 2015
    Goede middag,
    Zo'n zelf meegenomen stukje cake smaakt altijd goed, vooral boven op een berg ook al heb je een klein stukje maar gelopen toch.
    De Alpen liggen al achter jullie, geweldig, en nog zoveel mooie etappes voor de boeg !! geniet ze
    Gr. Christien
  4. Menno Loeffen:
    28 mei 2015
    wat zijn jullie al ver.
    succes, groetjes en liefs van
    Ingrid en Menno