Dag 15 Ora - Rovereto

25 mei 2015 - Rovereto, Italië

Vanochtend komen we moeizaam op gang, misschien omdat we pas om 8:00 uur kunnen ontbijten of omdat we weten dat we maar ongeveer 75 km hoeven te fietsen, in ieder geval zitten we pas om 9:15 uur op de fiets. We fietsen de hele dag langs de rivier de Etsch in Zuid Tirol in Italië wordt dezelfde rivier Adige genoemd. We rijden tussen de bergen door. Ondanks dat we best wel dicht langs de snelweg rijden is het toch een mooie route. Na 50 km doen we ons routine tussendoortjein een klein barretje,Gebak met thee en cappuccino. Normaal moeten we dan nog een stuk maar vandaag nog maar 5 kwartier ongeveer. We komen aan in rovereto, hier gaan we op zoek naar onderdak. Na een kwartier te hebben rond gefietst besluit ik de booking.com app te gebruiken. We vinden een hotel ongeveer 700 mtr bij ons vandaan waar we dan staan. Dit hotel heeft een zwembad heerlijk. Maar wel koud water. Ik besluit om even in het bubbelbad te gaan samen met Johan. Daarna probeert Johan nog het zwembad. We liggen nu even heerlijk in de zon te luieren. We proberen zo onze laatste 700 km te doen. Waarschijnlijk aan de adriatische zee nog 1 of 2 rustdagen met als planning dinsdag 9 juni Rome binnen te rijden. We gaan zien wat er van terechtkomt. By the way Frans hebben we helaas niet meer gezien.

1. Saskia en Leon:
    25 mei 2015
    Dit klinkt echt als vakantie. Nog maar 700 km in 2 weken . Lijkt goed te doen. Weet echter niet hoeveel hoogtemeters dat zijn. Veel plezier nog in het zwembad. Gr Leon en Saskia
  2. Miriam:
    25 mei 2015
    Buona sera Marjon & Johan, Jullie vliegen! Steady going en heerlijk dat het zo goed en voorspoedig allemaal gaat! Toch ook even de complimenten voor Johan die zo'n stille (nou ja...figuurlijk dan.... ) en motiverende kracht is voor jou Marjon. Jullie zien er ontspannen uit en het zijn prachtige foto's. kan me voorstellen dat je je klein en nederig voelt als je zo fietst in die mooie natuur. En het moet veel vertrouwen geven om Rome te gaan halen, gezien de prognose die er is! Heel veel respect en nu al fantastisch gedaan!
    Ciao Ciao van Jan & Mir
  3. Monique:
    25 mei 2015
    Lijkt ook wel eens lekker om het een dagje Wat rustiger aan te doen l, na al die inspanning. Nu even lekker ervan genieten en succes met de nog resterende 700 km.
  4. Anneke en jos:
    25 mei 2015
    Toppers zijn jullie vind het geweldig wat jullie doen geniet ervan xxxxxx
  5. Pierre & Dorothe:
    26 mei 2015
    Hallo Johan en Marion, zijn jullie ook nabij Castelrotto gekomen waar wij toen zaten? Volgens mij zaten wij toen op de snel- en provinciale weg langs de rivier Adige/Etsch. Fijn dat het nog steeds goed gaat. Hou vol en weer tot horens. Pierre 26.5.15-8.52 uur