Dag 14 Prad am Stelvio - Ora

24 mei 2015 - Ora, Italië

Vanochtend met Frans ontbeten. We besluiten om vandaag bij elkaar te blijven. De dag begint koud maar het warmt al snel op. Het zonnetje komt er langzaam bij, wat is dat toch veel ontspannender fietsen. De route begint vlak en met veel afdalingen, heerlijk is dat. Het is vandaag een prachtige route langs de rivier de Etsch. Tussen de bergen door. Wat voel je je dan klein. Als we klimmen dan fietst Frans op zijn eigen tempo omhoog, prachtig. Na 50 km nemen we in het plaatsje Meran apfelstrudel met koffie en thee. We zitten heerlijk op een terrasje in de zon waar we even afscheid nemen van onze beenwarmers,overschoenen en extra jassen.Hopelijk blijft het nu zo. We besluiten om het restant van etappe 19 en heel etappe 20 te fietsen. Dat houdt in nog ongeveer 50 km. Nu komen de klimmetjes weer wat het met de zon wel meteen zwaarder maakt. We nemen bij een camping afscheid van Frans omdat hij na de slechte dagen die we hebben gehad nu weer in zijn tentje wilde slapen. Misschien zien we hem morgen nog terug, we zullen zien. Wij fietsen Door naar Ora waar het moeilijk is een slaapplaats te vinden, maar na 106 km op de teller zijn we geëindigd in een pension, waar ik dit op het teras aan het schrijven ben.

1. Saskia en Leon:
    25 mei 2015
    Goede morgen Marjon en Johan. Volgens mijn app is het nu 10 graden bij jullie. Temperatuur loopt op tot 22 graden en vanmiddag zelfs 26 graden. Hoop dat het klopt en wens jullie een zonnige fijne fietsdag. Kijken uit naar jullie leuke fietsverhalen. Liefs Saskia
  2. Christien:
    25 mei 2015
    Hoi Marion en Johan
    Ben weer bijgelezen en hoop dat jullie de jassen en beenwarmers diep in je tas hebt kunnen stoppen. Marion, petje af voor het doorzettingsvermogen dat je laat zien. Binnen twee weken in Italië, geweldig. Met de foto's erbij krijg ik nog meer bewondering voor je prestaties.
    Heel veel groetjes, Christien