Dag 13 Ried -Prad am Stelvio

23 mei 2015 - Prato allo Stelvio, Italië

We kijken uit het raam, het is droog. We ontbijten met Frans en Jan en Besluiten om in ieder geval nog even met elkaar op te rijden. Maar wat schetst onze verbazing bij de eerste bocht zijn we Jan al kwijt. Johan gaat nog terug maar Jan is nergens meer te vinden. We besluiten met zijn drieën verder te rijden. Maar na ongeveer 10 km besluit Frans om ons te laten gaan, we gaan te snel voor hem. Ik denk dat hij 2 maal zoveel bepakking bij zich heeft. Als het weer het nl toelaat dan campeert hij. 72 jaar ik neem mijn pet voor hem af. Na al wat klimmetjes te hebben gehad begint na 27 km het echte werk. 6 km klim met 11 genummerde bochten. Wat was dat zwaar. Bij iedere bocht dacht ik de volgende ga ik halen. Na 2 km moest ik van Johan stoppen om wat te eten en te drinken, want anders haal je het niet zei hij. Ik denk dat hij daar gelijk in heeft gehad. We zijn in totaal 4x gestopt. Op 1454 mtr hadden we het hoogste punt bereikt na een kleine afdaling hebben we ons tegoed gedaan aan lekkere apfelkuchen met thee en een cappuccino. Wat schetst onze verbazing als wij weer willen starten komt Frans er weer aan. We moeten nog wat klimmetjes bedwingen om over de rechenpass te komen. Opnieuw nemen we afscheid van Frans. Na een behoorlijke lange afdaling waar we topsnelheid van 62 km bereiken., besluiten we om nog een gedeelte van etappe 19 te doen. We zitten na 73 km onder aan de stelvio welke Johan in september gaat bedwingen. Vandaag was zwaar maar geeft wel veel voldoening en dankzij Johan heb ik het gehaald.
Johan wil de Internet code vragen en ineens staat Frans achter Johan. Hij wilde camperen maar omdat het begon te regenen en hard te waaien heeft hij toch maar besloten om een pension te nemen. Morgen zien we wel weer verder of we nog met zijn drieën opfietsen.

1. Monique:
    23 mei 2015
    Wat goed dat jullie trip zo voorspoedig verloopt door jullie doorzettings vermogen en volharding. Succes Monique
  2. Marjon:
    23 mei 2015
    Dus ook klimmen zit nu on de benen en wat een snelheid naar beneden , dat lijkt mij wat minder !
    Top , hoor !
  3. Pierre en Dorothé:
    23 mei 2015
    Lieve Johan en Marjon, wat geweldig dat jullie dit samen zo kunnen beleven. Wij denken nu vaak aan de vakantie bij de Ventoux. Marjon je kunt hem zo fietsen. Wat een wereld van verschil. Zo GEWELDIG van jullie. Xxx Pierre en Dorothé
  4. Annemarie:
    Hoi Kanjers,

wat super knap!! jullie bedwingen samen de hoogste bergen.
    en wat fijn al die ontmoetingen met bijzondere mensen.

Heel veel plezier verder!!!

dikke knuffels van Ronald en Annemarie
  5. Henriette en Julie:
    24 mei 2015
    Jullie gaan als een speer, nu al in Italie. Ontzettend knap dat jullie iedere dag weer jullie grenzen verleggen, letterlijk en figuurlijk. De zon is onderweg naar jullie. Veel succes en plezier gewenst vanuit het zonnige Toscane.