Dag 12 Bludenz -Ried

22 mei 2015 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Vanochtend na het ontbijten gaan informeren naar de vertrektijd van de trein. De trein vertrekt om 10:29 uur. Terug naar het hotel spullen pakken en naar de outlet van de Milka chocolade fabriek die in deze plaats ligt. Na wat chocolade te hebben gekocht naar het station. Daar ontmoeten we Frans een man van 68 jaar uit Terneuzen. We drinken met hem wat in de trein. Aankomst in St Anthon daar ontmoeten we Jan 72 jaar. We besluiten om vandaag met zijn vieren Door te fietsen. Het is nog steeds koud ongeveer 4 graden. Halverwege begint het gelukkig iets minder te regenen. We rijden Door naar Ried. Dit is het eindpunt van etappe 17. We besluiten om bij het VVV naar een pension te zoeken waar we met zijn vieren kunnen overnachten. We komen terecht bij een oudere dame zonder internet. Dus ik schrijf dit verhaal tijdens het eten.Morgen gaan we de Reschenpass over om daar Italië binnen te rijden.

1. Leon:
    22 mei 2015
    Wat gaan jullie goed. Op fiets en in trein. Vroeg me af of jullie je fietszadel inmiddels een beetje moe zijn of er graag weer op gaan zitten elke dag? Succes morgen. Leon
  2. Saskia en Leon:
    22 mei 2015
    Die oudere mannen fietsen als de beste. Die zijn ervaren. Als ik goed heb begrepen hebben jullie etappe 16 ( de zwaarste van 2e boekje) met trein gedaan. Etappe 17 met 4 graden verdient een grote pluim. Succes weer morgen x
  3. Miriam:
    22 mei 2015
    Hey Marjon & Johan, het blijft maar goed gaan! De regen en kou trotseren jullie maar mooi! Des te groter is de voldoening en de trots en de overwinning op jezelf! En dat treinritje lijkt me reuze leuk!
    En gezellig zo met die mannen. Groot respect voor Marjon om zo met ze mee te fietsen ;) En wat spannend al bijna in Italië... Zo snel kan het gaan....
    Veel groetjes en morgen weer een mooie rit met hopelijk een wat hogere temperatuur.
    Jan & Mir
    ... o ja.... en die Milka.... zaaaalllllig.... krijg er helemaal zin in....
  4. Linda:
    Buon giorno Marjon&Johan,
    Wat gaan jullie snel, vandaag al in Italie!
    Ondanks wat tegenslagen gaat het zo te lezen best voorspoedig. Marjon, top dat je iedere keer weer jezelf overwint! Johan fietst met 2 vingers in zijn neus, maar dat was wel te verwachten met zoveel fietservaring. Des te meer voor jou een prestatie Marjon, je doet het wel!
    Geniet nog lekker van deze avontuurlijke fietstocht met z'n 2tjes!
    Saluti da Napels! Liefs Rob&Lin
  5. Ilma:
    23 mei 2015
    Jeetje wat ongelofelijk goed van jullie ! Met regen en kou en dan nog zulke steile hellingen, ik heb diep respect voor je Marjon ! Ook voor Johan natuurlijk maar die is veel meer getraind. Zelf afgelopen donderdag wezen spinnen in sportschool met Eveline en we moesten allebei aan jullie denken. Wij waren al kapot na een uurtje fietsen. Hopelijk een beetje beter weer in Italie en nog heel veel succes. Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Groetjes.
  6. Gemma:
    Hoi Johan en Marjon,
    Ik lag achter met het lezen van jullie verslagen. Ben verrast dat jullie al in Oostenrijk zijn. Goed gedaan!
    Deze week fietste ik 4 keer naar Nijmegen (werk). En tijdens die ritjes dacht ik veel aan jullie. Jullie zitten hele werkdagen op de fiets. En genieten van de mooie natuur, het weer en bezienswaardigheden.
    Nou viel het weer tegen, en de hellingen zijn pittig. Petje af Marjon!
    Succes, en ik duim voor droog weer.
    liefs, Gemma
  7. Annie Loeffen:
    Lieve Marjon en Johan
    Ik geniet iedere dag van jullie nieuwe berichten
    En mooi foto,s
    Heel veel fiets plezier en gezond weer hier
    Met een dikke knuffel van mij en ook succes van Mari
  8. Annie Loeffen:
    Een applaus voor jullie van Geer 97 en Door 90