Dag 11 Langenargen -Bludenz

21 mei 2015 - Bludenz, Oostenrijk

Hier weer een verhaal van ons. Na een goede nacht te hebben geslapen, vanochtend met goede moed aan het ontbijt. Heerlijk gegeten, spullen weer pakken, regenkleding aan want het regent al. Vandaag de route naar Oostenrijk. Na ongeveer 20 km passeren we de grens. Wat een goed gevoel we hebben Oostenrijk gehaald. Maar wat een ellende het begint steeds harder te regenen en het wordt als maar kouder. Na 40 km besluiten we te stoppen om iets warms te nuttigen. We zijn net een stelletje verzopen katten. Na te zijn opgewarmd besluiten we toch nog een stuk te fietsen. Gelukkig is het nu bijna droog, en het gaat nu best lekker. Na 70 km stoppen we om te gaan lunchen, maar er is weinig open omdat we na 14:00 uur in het plaatsje arriveren. We vinden een cafe/konditorei. We kunnen hier alleen een toast met ham en kaas krijgen. Hier ontmoeten we 2 Belgische dames die een seminar voor spirituele en klassieke wetenschappen bezoeken in Feldkirch. Hier hebben we leuk gesprek mee gehad. Hier besluiten we om toch de hele etappe af te maken en zo op 95 km uit te komen. Nu kunnen we morgen over de Vorarlbergpass. Maar wat een teleurstelling, de fietsers mogen niet over de pass omdat de tunnel vanwege renovatie tot november is afgesloten en al het verkeer dus over de pass moet. Dus we zijn verplicht om de trein  morgen te nemen naar St Anthon Am Arlberg. Er was toch al twijfel bij ons omdat het sneeuwt boven op de pass, maar de beslissing is dus voor ons genomen. Jammer maar het is niet anders.

Wij willen wel even meegeven aan jullie dat alle lieve woorden ons zeer goed doen.