Dag 10 Sigmaringen - Langenargen

20 mei 2015 - Langenargen, Duitsland

We staan vandaag op en zien dat het slecht weer is. Eerst maar een lekker ontbijt en dan zullen we wel zien. Spullen weer inpakken, alles op de fiets, wel of geen regenjas aan. We besluiten om daar nog mee te wachten. Al snel moet de regenjas en rainlegs toch aan. Na het slechte weer komt de volgende tegenvaller, een weg afsluiting, wat nu. Op de garmin zien we wel hoe we ongeveer moeten rijden, maar ojee een ongeplande helling. Ik weet niet hoe lang maar hij was behoorlijk zwaar. Inmiddels is het opgehouden met zachtjes regenen. We besluiten om iets te gaan drinken, maar helaas we kunnen niets vinden. Na 45 km op de teller eindelijk een restaurant, hier besluiten we iets warms te nemen, om zo op te warmen. We blijven hier wel een uur. Wat nu, het einde van de etappe is al over 7 km. We besluiten om Door te fietsen. Derde tegenslag weer een omleiding. We fietsen omhoog en weer naar beneden maar kunnen niet de goede weg vinden. Dan maar even vragen, de meneer wijst ons de weg, en komen inderdaad weer op de route terecht. Ondanks de regen en de kou gaat het fietsen best redelijk. Na een paar pittige bultjes besluiten om na 81 km te stoppen, bij de Bodensee. Als we kijken naar een hotel slaat ineens de kou toe. Het eerste hotel wat we tegenkomen nemen we. Iets duurder is het antwoord van Johan als ik vraag hoe duur het is.Morgen willen we als het weer het toestaat het restant van etappe 14 doen en heel etappe 15, dan hebben we inmiddels de Oostenrijkse grens bereikt, om zo vrijdag de alpen in te gaan, als het weer het toelaat. Op dit moment is het er -1 en sneeuwval.

1. Henriette en Julie:
    20 mei 2015
    Jullie hebben het fantastisch gedaan. Ondanks het slechte weer en de omleidingen zijn jullie toch ver gekomen. We duimen dat het weer de komende dagen meevalt. Zet em op voor morgen! Liefs van ons.
  2. Henriette en Julie:
  3. Heleen:
    Heeey kanjers,
    jullie mogen weer supertrots zijn! Met veel doorzettingsvermogen hebben jullie vandaag een geweldige prestatie geleverd.
    Ik ga duimen dat t weer morgen wat beter wordt.
    Lekker ontspannen nu , en n goede nachtrust toegewenst!
    Hugggies Heleen
  4. Miriam:
    20 mei 2015
    Geweldig gedaan Toppers! De regen, de klimmetjes en jezelf (Marjon) overwonnen! En wat hebben jullie al veel gefietst. Heel veel succes ook morgen. En we duimen weer voor een goede en voorspoedige tocht!
    De Alpen lonken....
    Grusse... Jan & Mir
  5. Pierre & Dorothe:
    21 mei 2015
    21.5.15-0820 Hallo Johan en Marion, van veel tegenslagen wordt je altijd weer sterker. Fijn dat jullie doorgaan en volhouden. Maar ja met Johan erbij moet je wel door en stimuleert je zeker. zorg wel dat je je rug warm houd. Na regen komt altijd zonneschijn. Liefs, Dorothe en Pierre