Dag 9 Tubingen - Sigmaringen

19 mei 2015 - Sigmaringen, Duitsland

Hier alweer onze 9e fietsdag en etappe nr. 12. Wat gaat de tijd snel. Zoals ik gisteren al schreef vandaag de zwaarste etappe van deel 1.Na een goed ontbijt vertrekken we om 8:40 uur.  Oei wat heb ik zware benen. Gelukkig krijgen we eerst 4 km vals plat en kan ik een beetje wennen,  na 13 km de eerste klim, 700 mtr 5-7%, dit is nog niets vergeleken met wat er  nog komt, maar als opwarming. Eerst nog even wat drinken voordat we na 5 km aan de klim beginnen. Deze is 6 km lang met een stijgingspercentage van 4%-9%. Johan fietst meteen van me weg omdat hij zijn eigen tempo moet fietsen. Jongens wat is het zwaar, in mijn hoofd spookte het, ik haal het niet, maar ik wil niet opgeven. Halverwege is Johan even gestopt, hij adviseert mij om ook even te stoppen om wat te drinken en een halve banaan te eten. Nog een druivensuiker en we gaan weer. En ja hoor ik heb het gehaald. Wat was dat een overwinning op mezelf, nooit gedacht dat ik het fietsend zou halen, zo zie je maar. In het volgende dorp hebben we ons getrakteerd op een stuk gebak. Helaas begint het nu te regenen en het is koud. Na 50 km besluiten we om te gaan eten. Dit keer belanden we, Hoe kunnen we het zo uitzoeken, in een sjieke voetbalkantine waar we heerlijke paella hebben gegeten. Om op te warmen kregen we nog  een schnapps aangeboden. Inmiddels is het droog geworden en vervolgen we onze weg naar Sigmaringen wat het eindpunt is van etappe 12. We besluiten om hier te blijven, waar we terecht zijn gekomen in een appartement in een oud vakwerkhuis . Het is een mooie stad met een mooie kerk en een schloss. Tijdens het wandelen ontdekken we nog een nederlands straatje, Boxmeersdijkje. Morgen is de voorspelling ook weer slecht dus we gaan zien hoever we komen.

1. Heleen:
    19 mei 2015
    Chapeau lieve kanjers!!!
    Wat n overwinning op jezelf Marjon ,en natuurlijk ook geweldig van Johan ,zo zie je ,
    jullie chemie saampjes brengt jullie tot ongekende hoogte!
    Je bent vandaag boven jezelf uitgestegen Marjon met jouw doorzetting en de goed overwogen gedachte van Johan om op het goede moment ,na zo n krachtsinspanning ,heerlijk jullie zelf te trakteren , da s de ultime vorm van verbondenheid.
    Heerlijk uitrustingen nu en nagenieten van deze bijzondere dag!!
    p.s ook elke keer weer leuke foto's Marjon.
    Knuffels van Heleen en Frank
  2. Ilone:
    19 mei 2015
    Knap hoor ! Wat een prestatie ! Ik doe het jullie niet na . Leuk om je verhalen te lezen . Jullie gaan het halen ! Succes verder
  3. Miriam:
    Hey Marjon en Johan,
    Wat goed om te lezen zeg! En wat kun je trots zijn op jezelf en Johan dat jullie dit samen fiksen! Powergirl!! Je kunt meer dan je denkt met de juiste spirit ;) Rome, ze komen eraan!!
    Goeie rit morgen! Een een regenbuitje kunnen jullie ook wel hebben.
    Grusse aus Holland van Jan & Mir
  4. Pierre & Dorothe:
    20 mei 2015
    Hallo, leuk om te vernemen dat je weet wat vals plat is. Valt altijd weer tegen je eigen gewicht naar boven fietsen. Fijn dat jullie het vol kunnen houden. Knuffels van Dorothe en Pierre. 20.5.15 11.55 uur
  5. Saskia en Leon:
    20 mei 2015
    Heel bizonder dat jullie deze tocht zo samen maken. Nu al bijna op de helft. Kunnen jullie in Rome een kaarsje opsteken voor mij. Ik ben gezond maar slecht ter been. Lieve groetjes en dikke kus tante Bella
    Knap dat jullie samen al zover zijn gekomen. Het is leuk om het te volgen. Leon en ik gaan vanavond zo'n 30 km mountainbiken. Stelt nu niks voor.
    Lieve groeten en veel plezier Leon en Saskia
  6. Dick en Annalies:
    20 mei 2015
    Heel leuk om julie zo te kunnen volgen! Ondanks regen toch zo'n afstand af te leggen, Marjon je haalt Rome gewoon, je bent nu lekker ingefietst dus " we zullen doorgaan....". Warm lekker door en Rust lekker uit in dat mooie hotel. Gr. Annalies