Dag 24 Citta di Castello - Assisi

3 juni 2015 - Assisi, Italië

Gisteravond toch nog iets van feste Della repubblica meegemaakt. Er was vuurwerk en na het vuurwerk werd er wijn en dolci uitgereikt. Johan stond er natuurlijk weer bij om dit te nuttigen. Vanochtend weer het vaste ritueel, tassen inpakken, ontbijten, betalen, tassen op de fiets en daar gaan we weer. Bestemming ditmaal Assisi. Het was in het begin mooi glooiend landschap, omhoog en omlaag. We gingen best snel maar jongens wat was het heet. Ik had daar behoorlijk veel last van. Het leek wel of dat er minder zuurstof in de lucht zat, ik had af en toe gewoon het gevoel of ik niet genoeg adem kon halen. Na 45 km hebben we onze gebruikelijke stop gedaan, om vervolgens nog ongeveer 20 km te moeten fietsen. Wat wel leuk  is, we passeerden op een gegeven moment toen we omhoog reden twee mannen op een mountainbike, die keken ons aan en dachten dat we e-bikes hadden. Dat gaf wel een kik. Om 13:30 uur arriveerde we op ons adres. Een country house. De eigenaars spreken geen woord Engels maar met handen en voeten kom je een eind. Nadat ze voor ons brood met kaas en ham hadden gemaakt zijn we heerlijk gaan zwemmen. Het duurde bij mij wel wat langer voordat ik helemaal in het water zat, het water was zo koud maar eenmaal Door, was het heerlijk. Vanavond gaan we lopend naar Assisi. Morgen een heerlijke rustdag op dit mooie rustige plekje.

1. Monique:
    3 juni 2015
    Wat een kick van dat inhalen, wat een conditie!
    Geniet morgen van de zon en jullie vrije dag.
  2. Pierre en Dorothé:
    3 juni 2015
    Super. Wat is dat kicken zeg. Wat gaan jullie hard. Verbaast me niks dat die mountainbikers jullie fietsen voor een e-bike zagen.
    Hele fijne dag in het prachtige Assisi.
    Liefs Pierre en Dorothé

PS mooi blank fietsshirt
  3. Miriam:
    3 juni 2015
    Wat ziet het er mooi uit! En Johan heeft een "mooi nieuw truitje" aan... hahaha! Ja die warmte kan je nekken... Voorzichtig en rustig aan.
    Maar jullie hebben het maar weer mooi gehaald. Geniet van deze mooie plek vandaag en morgen.
    Groetjes van Jan & Mir
  4. Heleen:
    Heey Marjon en Johan,
    Weer zo n geweldige prestatie neergezet!
    En dat met die hitte.....
    Heerlijk dat jullie nu lekker kunnen relaxen in het prachtige Asissi.
    Jullie zijn lekker bruin geworden en zien er lekker ontspannen uit.
    slaap lekker en n dikke knuffel van mij.
  5. Saskia en Leon:
    3 juni 2015
    Schitterend dat ze dachten dat jullie e bikes hadden. Wat goed zijn jullie.
    Morgen een heerlijk ontspannen dag aan het water ( of erin). Vergeet niet regelmatig in te smeren. liefs van Leon en Saskia
  6. Tante Rie:
    4 juni 2015
    Ik geniet gewoon mee dat jullie zo genieten. Liefs van tante Rie.. Morgen weer lekker
    Kom goed aan in Rome !!
    Ik zit met benen omhoog. Ben verhuist maar alles is nog niet klaar. Maar ik heb wel uitzicht op de Dennenstraat en Rosa de Lima straat. Kom maar een keer kijken als jullie terug zijn. Van harte welkom. X tante Rie.