Dag 20 Marina Romea - Cesenatico

30 mei 2015 - Cesenatico, Italië

Vanochtend rustig aan gedaan omdat we toch maar 50 km zouden fietsen. Nu maar hopen op een beter hotel en een leukere omgeving. In Marina Romeo was weinig tot niets te doen. We vertrokken om 9:30 uur. Het eerste gedeelte naar Ravenna was niet zo'n mooie route, veel industrie en ongezonde gassen. Eenmaal in Ravenna hebben we de route van Reitsma weer gevonden. Vandaag was het een afwisselende route, eerst een lang stuk over onverharde wegen die ons Door bossen en landerijen leidt. Eenmaal in een bos komen we een afzetting tegen van rood/wit lint. Er komt nog een mountainbiker langs en die gaat er onderdoor, dus wij besluiten om dat ook te doen. Het wordt ons al snel duidelijk waarom het is afgezet, het is behoorlijk blubberig. Maar na een paar honderd meter is het niet meer blubberig maar is er een behoorlijke plas. Wat zullen we doen? Ik geef aan dat we de mountainbiker niet meer terug hebben gezien, dus ik besluit Door te fietsen, het gaat goed tot halverwege de plas daar is het ineens een plas van ongeveer 40 cm diep. Ik sta tot mijn knieën in het water en weet me nog net staande te houden. Daar sta ik dan, wat nu toch maar Door. Johan probeert het meer aan de rand maar zakt ook ineens weg, dus ook natte voeten. We vervolgen onze weg met soppende schoenen . Bij de eerste mogelijkheid hebben we onze schoenen en sokken uitgetrokken om ze toch maar een beetje te laten drogen. We vervolgen onze weg nu langs de adriatische kust. We rijden Door leuke dorpjes waar het gezellig druk is. We arriveren na een rustige fietstocht bij ons hotel.  Na alles te hebben uitgepakt vraagt Johan waar het zwembad is, maar ook hier is het gesloten en moet het nog schoongemaakt worden. Het is niet anders, we besluiten om heerlijk naar de kust te lopen, waar een leuke boulevard is met allemaal tentjes.  We gaan hier lekker lunchen, en vanavond lekker eten. Morgen lekker rustig aan doen.

Morgen is er geen verhaal tot maandag.

1. Miriam:
    30 mei 2015
    Hey Marjon & Johan, hahahaha lekker zo'n plasje..... jullie hebben het in ieder geval goed doorstaan! Leuke foto's weer. En Marjon, je ziet er lekker bruin uit. Heerlijk om zo aan de kust te zijn... lekkere vakantiestemming!
    Goed uitrusten nu... jullie hebben het dik verdiend! Rome komt in zicht!
    Veel groetjes van Jan & Mir
  2. Dick en Annalies:
    30 mei 2015
    Wat een leuk avontuur je weet toch dat je niet door afzettingen moet gaan. zou het precies hetzelfde gedaan hebben jullie schieten al aardig op....Gr. uit zonnig Spanje D&A
  3. Heleen:
    Heeey Kanjers,
    Een dag vol belevenissen zeg.....
    Jullie hebben het weer fantastisch gedaan .
    Marjon wat zie je er goed uit ,en heerlijk om te dat jullie zo aan het genieten zijn. En en al lof over jullie fiets prestatie.
    Heerlijk morgen n "CHILL DAG".
    Het is jullie meer dan gegunt!
    Hugggies van Heleen en Frank
  4. Saskia en Leon:
    30 mei 2015
    Wat leuk om jullie belevenissen van vandaag te lezen. Prachtige foto's . Morgen krijgen we dus strandfoto's.
    Veel plezier en goed insmeren !!! ☀
    Dikke kussen. Leon en Saskia
  5. Annemarie:
    30 mei 2015
    Wat een avonturen!! je moet wel flexibel zijn lees ik.
    Knap hoor ! morgen lekker genieten van de rustdag.
    dikke knuffels van ons.
  6. Paul en Christien:
    31 mei 2015
    Goede morgen,
    Een heerlijke zondag gewenst, lekker uitrusten en pootje baden zonder sokken en schoenen aan !!
    Groetjes Van Paul en Christien
  7. Pierre en Dorothé:
    31 mei 2015
    Jullie zijn geluksvogels! Alleen de voeten nat in de plas en niet ineens met fietstassen en al in het water gezakt. Wat een avontuur. Vandaag lekker strand (of is dat teveel zand tussen de tenen Marjon? Hahaha). Dikke zoen van Pierre en Dorothé