Dag 8 Bruchsal -Turingen

18 mei 2015 - Tübingen, Duitsland

Vanochtend om 7:30 uur ontbijt, we waren helemaal alleen maar toch lekker gegeten. Om 8:40 uur op de fiets, eerst nog even naar de supermarkt om bananen te halen en dan kunnen we vertrekken. Met pijn in mijn buik leggen we de eerste kilometers af.  Na ongeveer 20 km begint het klimmen 4 km vals plat met aansluitend 1,3 km 5-7%. Op een gegeven moment duikt er een helling op 8-11%, ik probeer het nog maar blokkeer. Helaas lopen. Gelukkig blijft het hierbij. De andere heuvels allemaal fietsend gedaan. Soms met de gedachte ik haal het niet, maar dan toch met het laatste beetje inspanning lukt het toch.Johan daarentegen gaat als een speer. Het is net of het hem geen moeite kost. Om 14:30 arriveren in het dorp van etappe 10. Zullen we stoppen of een gedeelte van etappe 11 meepakken.  Het is heerlijk weer, we belanden op een terrasje om te eten, na een uur besluiten we toch om Door te fietsen. Een prachtige route over heuvels en Door bossen. Het gaat zo lekker dat we besluiten om de hele etappe te fietsen. Totale afstand vandaag 110 km. Gelukkig vonden we snel een hotel.Na ons te hebben opgeknapt gaan we de alt stad in. Heerlijk gegeten,  ijsje gepakt en nog op een terras belandt met allemaal studenten. Na een heerlijke kop thee en cappuccino gaan we ons opmaken voor morgen. De zwaarste etappe van het 1e boekje. We gaan zien hoe het morgen verloopt rtl

1. Marjon:
    18 mei 2015
    Top, wat een prestatie , marjon en johan natuurlijk dat heb je maar gedaan !
  2. Miriam:
    18 mei 2015
    Wij vinden het geweldig!!! Wat een supertocht tot nu toe. Je kan het gewoon.... rustig aan berg op.... ;) Dat red je zeker. En wat ziet het er allemaal gezellig, bourgondisch en ontspannen uit. Heerlijk!
    Veel groetjes van Jan & Mir
  3. Heleen:
    Toppers zijn jullie.
    Wij sturen jullie voor morgen ,kracht en danoontje powerrrr!!!

Heel veel suc6 morgen!

Rustig aan en lekker veel ontspannen tussendoor!
    Knuffels Heleen en Frankie
  4. Pierre & Dorothe:
    19 mei 2015
    dag8 om niet te vergeten, het gevecht tegen jezelf om de helling op te kunnen. je hebt het gehaald en dat is lekker deze eerste echte overwinning. Gewoon door diesselen. Fijn die hulp naast je. Marion je kunt het. Johan geweldig deze onderneming. Succes en ik hoor straks wel weer dag 9. Grt van Dorothe en Pierre 19.5.15-10.30 uur
  5. Danielle:
    19 mei 2015
    Vandaag dus de Monstertocht!! Ik straal vanachter mijn PC wat extra energie naar je uit (niet naar Johan, die redt zich wel ;-) )
    Kijk ook lekker om je heen, wie weet wat voor moois je ziet als je lopend verder gaat! Succes!!!!! groetjes Danielle
  6. Paul en Christien:
    19 mei 2015
    Wat een mooi verhaal Marion, gewoon even door trappen tot 110 km op één dag. Geweldig, en dat komt wel goed morgen, vandaag dus...
  7. Henriette en Julie:
    19 mei 2015
    Hoe gaat het met jullie? We wachten met smart op een update. Marjon, hoe is het klimmen vandaag gegaan? In gedachten hebben we je de berg opgeduwd. We genieten elke dag van jullie spannende reisverslagen en leuke reacties. Slaap lekker dadelijk en veel succes morgen!